Word Cloud pro čištění dat v analýze klíčových slov

Zjednodušuje odstraňování nesouvisejících frází v analýze klíčových slov a identifikaci vylučujících slov pro PPC kampaně.


1. Proč Word Cloud používat?

Nejčastěji se analýza klíčových slov dělá tak, že posbíráte data o hledaných klíčových slovech v Skliku, Adwords, Google Analytics, Google Search Console, našeptávačích, u konkurence (ahrefs, MM, semrush, ...), atd. viz 1. krok v článku od Marketing Mineru.

Za pár minut sbírání dat máte obvykle tisíce až esetitisíce frází. Některé (především návrhy z adwords, sklik, google analytics a data o konkurenci se širším záběrem) z těch frází často neodpovídají tomu, co nabízíte. Word Cloud vám pomáhá odstranit nevhodná slova předtím, než ke slovům získáte hledanosti, pozice a další data v Marketing Mineru.

2. Jak Word Cloud používat?

  1. Připravte si seznam klíčových slov k čištění. Jedna fráze na řádek.
  2. Fráze vložte do pole "Klíčová slova k čištění"
  3. Ihned se začne generovat word cloud (rozpad vašich frází na jednotlivá slova). To v závislosti na počtu slov bude trvat. 100 000 frází trvá 1-2 minuty.
  4. Ve sloupci "Word Cloud / Word Facet" začněte vyklikávat fráze, které v analýze klíčových slov nechcete.
  5. Až takto projdete celý seznam slov (nebo aspoň většinu), klikněte na "Označit nevhodné fráze ke smazání"
  6. Vygenerují se 2 seznamy frází: Fráze k zachování do dalších kroků analýzy a Fráze ke smazání.
  7. Fráze ke smazání pro jistotu projděte ještě jednou, abyste si byli jisti, že jste neodmazali fráze, které se pro web přece jen hodí. Ty vhodné si přidejte na konec seznamu frází k zachování.
  8. Zbyl vám vyčištěný dataset, který můžete poslat do Marketing Mineru a získat k frázím další data (hledanost, sezónnost, pozice vašeho webu, pozice hlavních konkurentů, Google boxíky v SERPu, míru konkurenčnosti, vhodnou vstupní stránku podle Marketing Mineru, atd.).

3. Bezpečnost a anonymita

Já nevidím, nemůžu (a ani nechci) vidět data, která čistíte.
Celá aplikace je bezpečná a vaše data (všechna klíčová slova) jsou jen v okně vašeho prohlížeče. Data zůstávají jen v tomto okně prohlížeče. Nikam neodchází.
Na stránkách jsou nasazeny měřící kódy Google Analytics. Měří základní věci (počet návštěv, pageviews, bounce rate, atp.). Google Analytics nemá přístup k datům, která vyplňujete do aplikace - nemůže k datům do analýzy klíčových slov.

Autorem jsem já Jaroslav Hlavinka.
Pokud máte cokoliv k tomuto nástroji, nebo obecně k SEO, tak mi zavolejte, nebo napište - kontakty najdete na hlavinka.cz.

4. Další tipy a informace

  1. Pouštějte si tuto stránku v Chrome (jinde nemůžu říct, jestli to funguje, nebo ne) s co nejméně zapnutými rozšířeními (raději použijte nový profil, nebo aspoň anonymní okno) - aplikace by měla být rychlejší
  2. Strop klíčových slov je někde kolem 100000 (závisí na výkonu počítače). S více jak 10000 slov prohlížeči chvíli trvá, než se něco začne na oko dít - nebojte, vydržte. Pokud máte více jak 100000 slov, tak dataset rozdělte na menší celky - je to méně efektivní, ale vyloučená slova po první iteraci můžete zkopírovat a odstranit z dalších datasetů na 2 kliky.
  3. Připomínky, doporučení a chyby se mi nebojte říct. Pomůže to zlepšit Word Cloud. Kontakty na mne najdete na hlavinka.cz


Skrýt nápovědu

Sem překopírujte fráze, které jste si připravili například v PSPadu.
1 fráze na řádek.
Po vložení frází do předchozího sloupce se zde začne automaticky generovat wordcloud.
Tady se průběžně odkládají fráze, které se později kliknutím na "Označit nevhodné fráze ke smazání" odstraní z datasetu.




Výsledek:

Fráze k zachování:
Fráze ke smazání: