Vybrat si „toho správného“ SEO specialistu, který vám pomůže získat více návštěv z vyhledávačů, je docela řehole. Je to obvykle tím, že kupující neví, co potřebuje, ani jak SEO funguje a toho bohužel někteří prodávající využijí, aby si namastili kapsu.

Chápu, že lidé bez znalosti SEO mohou sáhnout vedle, protože neví, co SEO reálně umí, co neumí, kolik to stojí a jak se to jako investice vrátí. Proto vám zkusím pomoc.

 

Jak se nespálit při výběru SEO konzultanta:

  1. ujasněte si proč chcete SEO a jaké výsledky očekáváte
  2. poptejte více než jednoho SEO konzultanta a sejděte se s nimi, abyste mohli porovnávat
  3. SEO specialista by se měl relativně hodně vyptávat, aby vás poznal – Co je váš byznys? Kdo jsou vaši zákazníci? Jak vyděláváte peníze? Jak měříte úspěšnost kampaní? Co a jak komunikujete? atd.
  4. ptejte se, jak bude práce na SEO vašeho webu konkrétně postupovat. Jasné, měřitelné a smysluplné kroky vás uklidní v tom, že jdete dobrým směrem.
  5. zajímejte se o zkušenosti konkrétního člověka, který bude na vašem projektu pracovat. I vyhlášená agentura má několik zaměstnanců s různými znalostmi a zkušenostmi na škále od profíka s letitými zkušenostmi a rozhledem až po nováčka v týmu, který se na vašem projektu zaučí.
  6. zajímejte se o reference – Firmu si snadno proklepnete na Seznamu, na Firmy.cz, nebo na Google. Freelanceři často mají reference na webu Navolnenoze.cz, nebo na LinkedIn.

 

Varovné signály, které mohou odhalit „ty špatné SEO konzultanty“

Když se setkáte s některými z těchto signálů, tak zbystřete. Špatný SEO konzultant obvykle:

  1. nezjišťuje, jak funguje váš byznys, nezajímá se o vaše zákazníky, ani o to, co děláte pro váš růst
  2. slíbí, že vám dodá SEO a nepotřebuje, abyste cokoliv na webu přidali, nebo změnili – SEO v 99.9% vyžaduje změny na stránkách, jinak je optimalizace obvykle málo úspěšná.
  3. slíbí velmi nízkou cenu – cena pár stokorun za hodinu práce může být varování, ale i velmi dobrá nabídka od kamaráda.
  4. slíbí výsledky do pár dní / týdnů. Toto může být ale i pozitivní signál – na některých webech může být několik problémů se snadným řešením – quick-wins – po jejich vyřešení jde obvykle návštěvnost rychle nahoru.
  5. zná algoritmus vyhledávačů – ne nezná, nikdo ho nezná! Ale spousta specialistů si za roky praxe vysledovala, co obvykle funguje.
  6. slibuje první pozice v Google a Seznamu – to slíbit nejde – Google ukazuje v podstatě každému člověku výsledky hledání upravené podle historie hledání a lokality ze které člověk hledá
  7. nabízí SEO balíčky (3 hodiny konzultace, 30 zpětných odkazů, 5 normostran textu). SEO je služba, která by měla být šitá na míru klientovi podle jeho potřeb. Nejde o housky na krámě.
  8. zajistí tisíce zpětných odkazů – odkazů vám stačí řádově jednotky až desítky za měsíc. A daleko více než počet vás zajímá kvalita – tzn. odkaz z navštěvovaných serverů, které navštěvuje vaše cílová skupina.
  9. optimalizuje na 1-10 klíčových slov – cílem optimalizace není být dobře vidět na pár klíčových slov, ale vyšší a kvalitnější návštěvnost z vyhledávačů za rozumný čas a cenu.
  10. navrhuje platbu až za výsledek – výkonnostní odměna je v pořádku. V průběhu spolupráce ale raději průběžně sledujte, na čem se aktuálně pracuje a za co v konečném důsledku reálně platíte.

 

SEO konzultanti a firmy, které doporučuji oslovit

seřazeno náhodně:

 

Když chcete hlavně zpětné odkazy, tak vás zajímají lidé, kteří se v SEO specializují na linkbuilding:

 

Další lidi už si musíte ověřit sami, například:

 

Hodně štěstí s výběrem.

Nasdílej to na ty internety 😉Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+